PROGRAMUNK
RENDBE RAKJUK GYŐRT!
A Dézsi-Borkai érában, miközben különféle több száz milliárdos, irreális vágyálmokat kergetett a városvezetés, elfelejtették Győr legalapvetőbb szolgáltatásait rendben tartani és megfelelően működtetni. Részletes programunkban elsősorban a legégetőbb kérdésekre adunk majd választ: a közlekedési problémákra, az óvónőhiányra, az utak állapotára, a város tisztaságára, a városüzemeltető cég rendberakására és az elharapózó korrupcióra fogunk koncentrálni.
Mert mi rendbe rakjuk Győrt!
A TSZV PROGRAMJA
1. TISZTA KÉZ
A Dézsi-Borkai-korszak lételeme a titkolózás úgy a városháza, mint a város cégeinek ügyeiben. Szerintünk azonban nem szabad elzárni a győrieket az információk elől, és minél nyíltabban kell megmutatni, mire költi a város a győriek adóforintjait.
A város minden szerződését nyilvánosan elérhetővé tesszük.
Egyenlő feltételeket biztosítunk minden cégnek a közbeszerzéseken.
Felmondjuk a luxusautók bérlésére vonatkozó szerződéseket.
Rendbe tesszük a város cégeit, kisöpörjük a korrupciót.
Megszüntetjük a győriek adóforintjából fizetett politikai propagandát.
Hagyjuk szabadon dolgozni a városháza szakembereit.
Évente legalább két alkalommal tartunk közmeghallgatást.
2. VILÁGOS JÖVŐKÉP
A Dézsi-Borkai-korszak városvezetői egyoldalú, a várost mérgező iparfejlesztésben gondolkodtak. Eközben a nagy léptékű fejlesztésekről egyáltalán nem kérték ki a helyiek véleményét, azokat titkolózva, a hátuk mögött, gyakran a fővárosi kormányzati megrendelést teljesítve tervezték el.
Ne tegyünk fel mindent egy lapra: a városon belüli rozsdaövezetekben ösztönözni fogjuk a szolgáltatóipar megjelenését.
Elérjük, hogy különösen veszélyes ipari övezet ne épülhessen Győrben lakóházak közelében.
Megvizsgáljuk a győri adórendszert a nagy befizetők esetében: a jelenlegi helyi iparűzési adó mértéke évente 7 milliárd forintot vesz ki a városi költségvetésből az állami, Győrt sújtó szolidaritási adó miatt.
Minden nagyobb léptékű fejlesztésnél a tényeket teljesen átláthatóan kezelve, a lakosság bevonásával, közösségi tervezéssel kérjük ki minden érintett véleményét.
Európai uniós szinten lobbizunk közvetlen pályázati források elnyeréséért.
3. TISZTA LEVEGŐ
A Dézsi-Borkai-korszak városvezetői csak beszélni szeretnek a környezetvédelemről és a közösségi közlekedésről, valójában azonban a győriek pénzéből bérelt luxusautókkal jártak, és utolsó szempontként is csak ritkán vették figyelembe a környezetvédelmet. Mi aláírásgyűjtésünkkel már a kampány alatt megmentettünk a marcalvárosi Kiserdő négy hektárját beépítéstől.
Célunk, hogy Győr 2030-ban sikerrel pályázzon az Európa Zöld Fővárosa címre.
Az önkormányzat most csak dísznek használt környezetvédelmi bizottsága megfelelő jogköröket fog kapni, hogy a város döntéseit környezetvédelmi szempontból valóban vizsgálhassa és befolyásolhassa.
Kiemelt cél, hogy az egy főre jutó zöldfelület nagyságát a város területén növeljük egy átfogó városi fásítási programmal, amibe a győri ipari szereplőket is bevonjuk: ZöldGyőr – ZöldGyár program.
Rendszeres levegő- és talajvízminőség-mérést indítunk az Ipari Park teljes területén.
Elkészítjük a győri faleltárt és megkezdjük a város erdeinek és fáinak értő gondozását.
Felmérjük a városi betonhőszigeteket és igyekszünk azokat csökkenteni. A várostól dél, dél-keleti irányban erdőket telepítünk, hogy a nyári forró légáramlatokat lehűtsék, még a város elérése előtt.
Kiszélesítjük a ZöldGyőr programot melyet elviszünk városrészeinkbe is, ezzel is segítve a közösség öko-tudat formálását.
4. EGYENES ÚT
Győrben és környékén évről évre egyre több autó kerül forgalomba, a város pedig bekerült abba a végtelen spirálba, amikor az út- és parkolókapacitás bővítésével szeretné ezt kiszolgálni, de ez csak még nagyobb forgalmat generál. Eközben az önkormányzat által rendelt felmérés szerint az autóval Győrbe ingázók fele, ha tehetné, inkább más módon közlekedne.
Lakossági egyeztetések után felülvizsgáljuk, hogy jó döntés volt-e megduplázni Győrben a fizetős parkolók számát a lakótelepi kerületekben.
Prioritásként fogjuk kezelni a már meglévő közút- és járdahálózat felújítását és megfelelő karbantartását.
Győr vasútállomása méltatlan állapotban van: a környékét rendbetesszük, kiemelt ügyként kezeljük, és lobbizunk, hogy maga az épület is megújuljon: különös figyelmet fordítva az akadálymentesítésre – lift, mozgólépcső.
A környező településekkel együttműködve alkotjuk meg a győri régió közösségi közlekedési stratégiáját, és építjük ki rendszerét.
Végre valóban hálózatba szervezzük Győr kerékpárútjait, fejlesztjük a kerékpártárolókat, hogy a kerékpározás igazi közlekedési alternatívát jelentsen.
Kibővítjük és karbantartjuk az elektromos közlekedési eszközök töltési lehetőségeit.
Megépítjük a Kálvária utca és a 821-es út csomópontjában a körforgalmat.
Rendezzük a tehergépkocsik parkolási lehetőségeit.
Fontosnak tartjuk, hogy valóban megépüljön az autópályát a 14-es úttal összekötő, Győrt nyugatról kerülő út.
P+R parkolókat építünk a város peremkerületein és több tömegközlekedési csomópontján.
5. TISZTA UDVAR
Győrben lakhatási válság van: az ingatlan- és albérletárak az egekben járnak, a város tulajdonában lévő ingatlanállomány egy jelentős része pedig kihasználatlanul kallódik.
Átvilágítjuk a város tulajdonában lévő ingatlanvagyont, és előtérbe helyezzük, hogy azok jussanak megfizethető bérlakáshoz, akiknek szüksége van rá.
Önkormányzati bérlakás-politikával, bérlakásépítéssel aktívan kívánunk beavatkozni a győri ingatlanpiaci viszonyokba az albérletárak csökkentésének céljából.
Mindent meg fogunk tenni, hogy a panelszigetelési program újrainduljon a városban, és hogy a távfűtés minél nagyobb százalékát tudjuk geotermikus energiával megoldani.
Segítjük a társasházak hatékony energetikai gazdálkodását, fejlesztését és modernizálását egy társasház-tanácsadói iroda létrehozásával.
Szabályozzuk a munkásszállók kérdését, szem előtt tartva a városban élők érdekeit, és az ide érkezők integrációját.
Hosszú távú stratégiát dolgozunk ki az egyre inkább lakóövezetként használt zártkerti részek integrálására.
6. BIZTONSÁGOS GYERMEKKOR
Az elmúlt hónapok megmutatták, hogy a kormány csak beszél a gyerekek védelméről, tenni azonban semmit nem tesz értük. Győrben az óvodai és gyógypedagógiai rendszer az összeomlás szélén áll. Ezt a helyzetet meg kell oldanunk.
A juttatások, ruhapénz, ingyenes étkezés elvonása helyett méltó fizetést adunk a városi óvodákban és bölcsődékben, illetve a szociális ellátásban dolgozóknak.
Győri életpályamodell: támogatjuk azokat, akik pedagógiai, szociális pályán tanulnak és cserébe vállalják, hogy öt évig Győrben dolgoznak.
Megerősítjük az önálló óvodai-iskolai szociális segítői pozíciót, ezzel is nagyobb szerepet vállalva a gyermekvédelemben.
Az önkormányzatnak bővítenie kell terápiás ellátásait: terápiás szobák kialakítása, ahol pszichológusok és szociális munkások fogadhatják a gyermekeket.
Új szolgálatilakás-program közalkalmazottaknak, óvodapedagógusoknak, bölcsődei dolgozóknak, szociális munkásoknak, gyermekvédelmi dolgozóknak, tanároknak, védőnőknek, ápolóknak, pszichológusoknak, gyógypedagógusoknak.
Az önkormányzat tovább erősíti és versenyképesebbé teszi a gyógypedagógiai hálózatot, és támogatja a szakmai továbbképzéseket az óvodapedagógia területén.
Lobbizunk a győri köznevelési intézmények városi fenntartásba helyezéséért.
7. TISZTA SZÍV
Győr nem csak iparváros, Győr a kultúra városa is, Győrben lenne pénz és mozgástér arra, hogy minőségi és nagy turisztikai értékkel bíró kulturális események legyenek. Ennek ellenére, folyamatos megszorítások, intézménybezárások, elmaradó, elhalasztott fejlesztések jellemzik a területet az elmúlt években.
Több százmilliárdos, irreális vágyálmok kergetése helyett a meglévő intézmények felújítására, és működtetésére fordítjuk a forrásainkat.
A Győri Nemzeti Színházat nem lebontjuk, hanem felújítjuk.
Újra megszervezzük és támogatjuk Győrben a tömegsportot.
Újranyitjuk a várostörténeti kiállítást és létrehozunk egy városhoz méltó ipartörténeti kiállítást.
Forrásmegvonás helyett tovább gondozzuk és fejlesztjük a város ikonikus közösségi programjait.
Újraélesztjük a Rómer Házat ifjúsági házként, és tehetségközpontként, állandó programokkal.
8. NYUGODT IDŐSKOR
Több százan várnak önkormányzati férőhelyre a győri idősellátó rendszerben, amit súlyos szakemberhiány sújt. Az idősgondozás a következő évtizedek egyik legfontosabb feladata lesz, amire fel kell készítenünk a győri ellátórendszert is.
Az idősellátásban jól fizetett szakemberekre és minél több megfizethető önkormányzati férőhelyre van szükség.
Átfogó kerekesszékes járdaszegélyprogramot hirdetünk.
Időskorú betegregisztrációs és -konzultációs központ kialakítása a város több pontján.
Városi időskori betegszállításra fordítjuk a forrásokat polgármesteri luxusautók helyett.
Szépkorúak aktív és passzív szabadidős tevékenységeinek elősegítése és támogatása.
9. TISZTA VÁROS
A város fideszes polgármestere azt ígérte, hogy 2021 őszére Győr lesz „a legtisztább város”, a Városrendészet létrehozásával pedig a közbiztonság érzetének növelését célozta. Mindkét célkitűzésében elbukott.
Rendőri életpályamodellel és direkt támogatással a városi rendőrség létszámhiányának megoldását segítjük elő.
Észszerűsítjük a Városrendészet működését, a jelen ember- és eszközállományt hatékony közrendfenntartási feladatokra fordítjuk.
A Győr-Szolt elindítjuk újra abba az irányba, hogy saját gépparkkal maga tudja ellátni a város utcáinak, járdáinak tisztítását.
Megszervezzük, hogy a hétvégi bulik után is tiszták legyenek a belváros látványosságai és a város közterületei.
Felelős kutyatartási programot indítunk eBBen jó névvel: fejlesztjük a város kutyás infrastruktúráját.
10. TISZTA VÍZ
Győr a folyók városa, vízpartjaink lehetőségeit azonban közel sem használjuk ki teljesen. Ezen felül a túlárazott élményfürdő-beruházás után továbbra is megfizethető strand nélkül maradtak a győriek, uszoda pedig továbbra sincs a déli városrészek közelében.
Megvizsgáljuk, hogyan tehetnénk elérhetőbbé a győriek számára a közpénzből épültvízi élményparkot.
Az Aranypart szabadstrandjának fejlesztésével el szeretnénk érni, hogy minden győri városunkhoz méltó körülmények között tudjon ingyen strandolni.
Uszodát építünk Marcalvárosban, de nem a Kiserdő több hektárnyi fájának kivágásával.
Visszazöldítjük a Dézsi-Borkai korszakban lebetonozott folyópartokat.